
Funkcje aplikacji do wideodomofonów WiFi
Nowoczesne wideodomofony posiadają wbudowane moduły WiFi, które umożliwiają połączenie z internetem. Wybrane modele mają także możliwość podłączenia internetu kablem. Producenci udostępniają darmowe aplikacje na telefony komórkowe przekierowujące rozmowy z monitora na telefon. W praktyce oznacza to że będąc poza domem, w momencie wizyty gościa, można odebrać rozmowę na telefonie. Aplikacja daje możliwość rozmowy, podglądu na żywo oraz otwarcia furtki i bramy. Jeśli mamy zamontowane dodatkowe kamery, to również można podglądać z nich obraz. Osoba dzwoniąca nie wie czy rozmawia z mieszkańcem przebywającym w domu, czy w domu nie ma nikogo, a osoba odbierająca rozmowę wideodomofonu jest nieobecna.
Aplikacja VIDOS X
Czołowy producent wideodomofonów, firma VIDOS, oferuje takie rozwiązania. Aplikacja jest do pobrania z Google Play i nosi nazwę VIDOS X. Warunkiem jej użytkowania jest zakup zestawu wideodomofonu serii X. Wbudowane Wifi posiadają monitory M10W-X i M11W-X. Stacje bramowe współpracujące z tymi monitorami to S10, S11-1, S11-2, S11-4 oraz S12D.
Rys. 1. Monitor M10W-X
Rys. 2. Aplikacja VIDOS X
Zobacz przykładowy zestaw serii VIDOS X
Aplikacja VIDOS ONE
VIDOS oferuje także wideodomofony IP. Aplikacja do nich nosi nazwę VIDOS ONE i również umożliwia przekierowanie rozmowy i video na telefon komórkowy.
Aplikacja TUYA
Wideodomofony 5TECH wykorzystują popularną na rynku aplikację TUYA. Jest również bezpłatna, i można ją pobrać z Google Play. Zarówno monitory VERUS (10’’), jak i VERUS ONE (7’’) posiadają wbudowane WiFi oraz gniazda RJ umożliwiające podłączenie internetu kablem.
Zobacz przykładowy zestaw 5TECH
Rys.3. Monitor VERUS
Rys.4. Aplikacja TUYA
Hentyk marchewka
Aplikacja. Tuya do. wideodomofonu